În perioada 26-27 septembrie 2016, reprezentanții Agenției Naționale de Asigurare a Calității în Învățămîntul Profesional, Andrei Chiciuc, președintele ANACIP și Carolina Timco, secretar general ANACIP, au participat la Seminarul Internațional "Experiența Rusiei și cea Europeană în domeniul asigurării calității studiilor superioare: calea spre integrare", organizat de către Agenția Națională de Acreditare în domeniul Educației din Federația Rusă (ФГБУ Росаккредагентство), în orașul Grozny, Rusia.

Consiliul de Conducere al ANACIP, în cadrul ședinței din 30.09.2016, a examinat subiectul evaluării externe a calității unităților de instruire în domeniul transportului rutier și a programelor de studii ale acestora în vederea acreditării.

În urma examinării subiectului enunțat, precum și a calității dosarelor depuse spre evaluarea externă, Consiliul de Conducere al ANACIP a constatat că majoritatea absolută a unităților de instruire în domeniul transportului rutier și, în special, a celor cu pregătirea la mai multe categorii de autovehicule cu filialele în raioane, nu a prezentat până la data de 26.09.2016 dosarele pentru evaluarea externă a calității în vederea acreditării programelor lor de studii.

În cadrul ședinței Consiliului de Conducere al ANACIP din 30.09.2016, au fost examinate solicitările Nr. 01-04-144/VBM din 29.06.2016 a prim-ministrului Pavel FILIP și Nr. 03/15-856 din 19.09.2016 a ministrului Corina FUSU privind inițierea procedurii de evaluare externă a calităţii în vederea acreditării programului de studii superioare de licență în domeniul general de studii 14. Științe ale Educației”.

Agenția Națională de Asigurare a Calității în Învățământul Profesional (ANACIP), la solicitarea Guvernului Republicii Moldova și Ministerului Educației, anunță inițierea în regim prioritar a procedurii de evaluare externă a calității în vederea acreditării programelor de studii din domeniul de formare profesională „14 Științe ale Educației”. Această solicitare vine în contextul problemelor abordate de către reprezentanții oficiilor locale de specialitate în domeniul învățământului privind: calitatea formării inițiale a cadrelor didactice, calitatea și accesul limitat la programe inovative de formare continuă, aprofundarea crizei în sensul asigurării cu cadre didactice a instituțiilor de învățământ general din mediul rural și necesitatea ralierii la prevederile Codului Educației privind calificarea minimă a cadrelor didactice.

Asigurarea calității învățământului este imposibilă fără implicarea beneficiarilor acestui proces – studenții. ANACIP împărtășește viziunea Spaţiului European al Învăţământului Superior, în care studenţii sunt văzuți ca parteneri cu drepturi depline ce pot lua decizii în cadrul învăţământului superior și-i încurajează să dea dovadă de implicare și responsabilitate în asigurarea calității procesului educațional.

Povestiți-ne pe scurt parcursul istoric al ARACIS. Puteți trece în revistă etapele de dezvoltare a ARACIP, a angajaților și evaluatorilor săi, precum și a mediului universitar.

Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior, denumită în continuare ARACIS, a fost înființată în anul 2005 prin Ordonanța de urgență (OUG) nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației pentru evaluarea externă a calitatii educației. OUG 75/2005 a fost aprobată, cu modificări, prin Legea 87/2006. Ulterior, Legea 87/2006 a mai fost modificată prin proceduri legislative succesive care au vizat, în principal, chestiuni organizatorice sau procedurale referitoare la efectele evaluărilor externe pentru furnizorii de învățământ superior, dar care nu au afectat misiunea agenției sau independența acesteia.