În perioada 5-7 iunie curent, a avut loc seminarul-training „Evaluarea externă în vederea acreditării programelor de formare profesională” în cadrul căruia 23 de cadre manageriale ale Centrului de Excelenţă în Informatică şi Tehnologii Informaţionale (CEITI) au fost formați de către reprezentanții Agenției Naționale de Asigurare a Calității în Educație și Cercetare (ANACEC) cu privire la redactarea Rapoartelor de autoevaluare.

Extrasele din deciziile Consiliului de Conducere al ANACEC cu referire la activitatea Consiliilor Știinţifice Specializate (CȘS), aprobate în data de 11.05.2018 și 25.05.2018, precum și notele informative la tezele examinate, vor fi eliberate reprezentanților oficiali (secretari științifici, directori de Școli doctorale, prorectori pentru activitatea ştiinţifică) ale instituțiilor în cadrul cărora urmează să activeze CȘS în ziua de luni, 4 iunie 2018, de la 10:00 la 12:00, biroul 205, sediul ANACEC (șos. Hîncești, 38A).

Agenția Națională de Asigurare a Calității în Educație și Cercetare anunță organizarea formărilor pentru reprezentanții instituțiilor de învățământ profesional tehnic, care se regăsesc în anexa nr. 2 a ordinului Ministerului Educației 1228 din 22.12.2015, în vederea redactării raportului de autoevaluare.

În scopul asigurării unei bune organizări a evaluărilor în vederea autorizării provizorii/acreditării programelor de studii din cadrul Instituțiilor de învățământ profesional tehnic, care se regăsesc în anexa nr. 2 a ord. ME nr. 1228 din 22.12.2015, Agenția Națională de Asigurare a Calității în Educație și Cercetare (ANACEC) solicită expedierea în adresa sa până la 31 mai 2018, a unei cereri de programare, care va include și date cu referire la:

În data de 23.03.2018, Consiliul de Conducere al ANACEC, în vederea executării prevederii expuse în pct.12 al Hotărârii Guvernului nr. 201 din 28.02.2018 cu privire la organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Asigurare a Calităţii în Educaţie şi Cercetare (ANACEC), a examinat dosarele privind abilitarea cu dreptul de conducător de doctorat depuse la Consiliul Naţional pentru Acreditare şi Atestare, conform normelor în vigoare la data depunerii acestora. 

Agenţia Naţională pentru Asigurarea Calităţii în Educaţie şi Cercetare (ANACEC) ca susccesor de drepturi şi obligaţii al Consiliului Naţional pentru Acreditare şi Atestare (CNAA), a preluat solicitările/dosarele cu privire la abilitarea cu drept de conducător de doctorat.

ANACIP este instituția a cărei misiune constă în dezvoltarea și promovarea culturii calităţii în domeniul învăţământului profesional tehnic, superior şi de formare continuă din Republica Moldova. Asigurarea calității învățământului este imposibilă fără implicarea beneficiarilor acestui proces – studenții. 

​Ținând cont de solicitările prezentate de instituțiile de învățământ superior, Consiliul de Conducere al ANACIP a decis inițierea procedurilor de evaluare externă a calității în vederea ​autorizării de funcționare provizorie și acreditării programelor de studii, după cum urmează:

1. Vor fi supuse procesului de evaluare externă a calității în vederea autorizării de funcționare provizorie toate programele de studii superioare, în baza cererilor prezentate de instituții.

2. Vor fi evaluate extern în vederea acreditării, prioritar, în sesiunea de primăvară, programele de studii superioare de licență din domeniile generale de studiu, care nu au fost evaluate anterior;