Actualmente, educaţia şi formarea profesională sunt parte integrantă a politicilor economice şi sociale necesare transformărilor imperative ale vremii. Într-o lume globalizată, calitatea educaţiei constituie o prioritate şi trebuie corelată cu cerinţele societăţii cunoaşterii, fiind o condiţie indispensabilă pentru ameliorarea ocupării profesionale, a coeziunii sociale şi a competitivităţii economice.

Educaţia este un drept fundamental al omului şi un bun public, iar statul are obligaţiunea de a o oferi şi a oferi-o de o înaltă calitate – pentru toţi cetăţenii lui.

În perioada 12-16 aprilie 2015, conf.dr. Rina Turcan, dr. Liliana Postan, membre ale Consiliului Interimar de Conducere al Agenţiei Naţionale de Asigurare a Calităţii în Învăţămîntul Profesional (ANACIP) şi Silviu Gîncu, şeful Direcţiei învățământ secundar profesional şi mediu de specialitate a Ministerului Educației, s-au aflat într-o vizită de lucru la EKKA - Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Învățământul Superior şi VET din Estonia.

Vizita a avut drept scop observarea procesului de evaluare externă a unui grup de programe de formare profesională, furnizate de Centrul de Formare Profesională Ida-Virumaa din Estonia.

În perioada 12-16 aprilie 2015, membrii Consiliului interimar de Conducere al ANACIP, Posțan Liliana, dr., și Țurcan Rina, dr. conf.univ. se află într-o misiune de observare a procesului de evaluare externă, în vederea acreditării, a unui grup de programe de formare profesională în cadrul Centrului de formare profesional-tehnică Ida-Virumaa, Estonia (www.ivkhk.ee).

Pe parcursul zilei de 02.04.2015, la invitația conducerii Colegiului Politehnic din Chișinău, elevi anului 3 ai respectivului Colegiu s-au întâlnit cu președintele Consiliului interimar de Conducere al ANACIP, conf.dr.ing. Andrei Chiciuc. Discuțiile s-au axat pe problemele asigurării calității studiilor în învățământul profesional, în special pe cele ce țin de implicarea elevilor în procesul de evaluare internă și externă a calității. Pe parcursul întâlnirii tinerii arătându-se interesați de activitățile ce urmează să le întreprindă Agenția de Asigurarea a Calității în Învățămîntul Profesional, de metodologiile pe care aceasta le va aplica în scopul fortificării domeniului educațional și alinierii acestuia la standardele educaționale europene.

În Monitorul Oficial al Republicii Moldova Nr. 98-101 (5140-5143) din 24 aprilie 2015 este publicată Hotârîrea Guvernului nr. 191 din 22 aprilie 2015 privind aprobarea Regulamentului cu privire la organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Asigurare a Calităţii în Învăţămîntul Profesional.

Guvernul a aprobat în ședința de astăzi Regulamentul de organizare și funcționare a Agenţiei Naţionale de Asigurare a Calităţii în Învățămîntul Profesional (ANACIP). Noua structură va evalua programele tuturor instituțiilor de învățămînt profesional tehnic, ale universităților și ale instituțiilor de formare continuă  și va efectua acreditarea instituțională.

Ministrul Educației, Maia Sandu, a prezentat astăzi, în cadrul unui briefing de presă, rezultatele procesului de evaluare a programelor de licență din domeniul Drept de la 17 universități din țară.  

Programele de formare profesională au fost evaluate de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), structură care a fost selectată în urma unui concurs internațional desfășurat de Ministerul Educației.

Astăzi, 11 februarie 2016, Agenția Națională de Asigurare a Calității în Învățământul Profesional (ANACIP) a participat la Forumul Internațional "Consolidarea triunghiului cunoașterii în Republica Moldova: Pași spre Integrarea Europeană prin Educație-Cercetare-Inovație" - TRIANGLE 2016, găzduit de către Academia de Studii Economice din Moldova. În cadrul unei prezentări pe tema “Asigurarea calității în învățământul profesional”, Andrei Chiciuc, președintele ANACIP, a vorbit despre standardele, criteriile și indicatorii de performanţă pentru evaluarea externă a instituțiilor de învățământ superior. Atât în raport, cât și pe parcursul discuțiilor ce au urmat, un accent deosebit s-a atras asupra indicatorilor de performanță utilizați în evaluarea activităților de cercetare științifică desfășurate în cadrul instituțiilor de învățământ superior, în special indicatorii ce evaluează gradul de valorificare a rezultatelor activităților de cercetare științifică și inovare.