Prin prezenta, informăm că perioada de depunere a cererilor și dosarelor de autoevaluare în vederea autorizării de funcționare provizorie și acreditării programelor de studii și a instituțiilor de învățământ, a fost extinsă pentru perioada: 06.06-17.06.2016

Pe data de 13 mai 2016, Padraig WALSH, președintele Asociației Europene pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior, a distribuit membrilor ENQA o notă informativă care include ultimele noutăți cu privire la deciziile luate în cadrul Asociației. Scopul acestei note este de a informa agențiile-membre despre activitatea ENQA desfășurată pe parcursul întregului an și pentru a îmbunătăți comunicarea între agenții și Consiliu.

Ca urmare a aprobării de către Guvernul Republicii Moldova a Metododologiei  de evaluare externă a calităţii în vederea autorizării de funcţionare provizorie şi acreditării programelor de studii și a instituțiilor de învățământ profesional tehnic, superior și de formare continuă, ANACIP anunță inițierea procedurilor de evaluare externă.

Pe data de 13 aprilie 2016, în cadrul ședinței Guvernului a fost aprobată Metodologia de evaluare externă a calităţii în vederea autorizării de funcţionare provizorie şi acreditării programelor de studii și a instituțiilor de învățământ profesional tehnic, superior și de formare continuă, elaborată de către Agenţia Națională de Asigurare a Calității în Învățămîntul Profesional, în conformitate cu prevederile Codului Educației.

Suntem la finele activităților planificate și realizate în cadrul Proiectului Tempus QUAEM, moment oportun pentru inițierea elaborării unui bilanț al rezultatelor obținute și impactului acestora asupra sistemului de învățământ din Republica Moldova.

Proiectul a fost conceput pornind de la o analiză minuțioasă a situației existente în învățământul superior din R. Moldova, în special a dimensiunii de asigurare a calității studiilor, având la bază experiența și practicile bune ale instituțiilor de învățământ și Agențiilor de asigurare a calității din statele UE. Obiectivele stabilite au avut un caracter ambițios și vizau eficientizarea structurilor existente de asigurare a calității din cadrul instituțiilor de învățământ superior partenere, fortificarea capacităților structurilor instituționale de asigurare a calității și asigurarea funcționalității durabile ale acestora, suport acordat entităților statale din Republica Moldova în dezvoltarea propriului sistem de asigurare a calității la toate nivelurile și, ca o finalitate logică, evaluarea externă a 4 programe de studii, care s-a desfășurat în conformitate cu standardele de acreditare ESG.

Institutul Național de Standardizare (INS), în colaborare cu Agenția Națională de Asigurare a Calității în Învățămîntul Profesional (ANACIP), organizează un concurs pentru studenți și elevi cu tematica Bune practici privind implementarea standardelor,  astfel încât reprezentanții mediului academic, precum și alte părți interesate, vor veni cu idei inovatoare, obținute în urma unei cercetări/studiu de caz/analize, în care să demonstreze beneficiile obținute în urma implementării standardelor.

Pe data de 24 februarie, ANACIP a fost prezent la ședința Consiliului Rectorilor, în cadrul căreia a fost abordate mai multe subiecte importante, printre care: Metodologia de evaluare externă a calităţii și acreditării programelor de studii și a instituțiilor de învățământ, proiectul Hotărârii de Guvern pentru aprobarea Regulamentului cu privire la conferirea titlurilor științifico-didactice în învățământul superior și proiectul Hotărârii Guvernului pentru aprobarea Regulamentului cu privire la plasarea în câmpul muncii a absolvenților instituțiilor de învățământ superior și profesional tehnic postsecundar și postsecundar nonterțiar de stat.

În scopul realizării obiectivelor sale statutare, pe parcursul celor patru luni de activitate efectivă, Agenția Națională de Asigurare a Calității în Învățământul Profesional (ANACIP) a depus eforturi sporite în vederea inițierii, dezvoltării și promovării culturii calității în învățământ, evaluării programelor de studii și a capacităților instituționale ale furnizorilor de servicii educaționale, în acest scop aplicând standardele și liniile directoare pentru asigurarea calității în Spațiul European al învățământului superior, și promovând profesionalismul și competitivitatea în învățământul de toate nivelurile.