Stimată dna Izmailova, povestiți-ne succint despre experiența dvs. profesională până la momentul când ați devenit directorul Agenției „Росаккредагентство”.

În anul 1988, am absolvit Universitatea de Stat ceceno-ingușă L.N. Tolstoi, specialitatea limbă și literatură rusă, cu calificarea: filolog, învățător de limbă și literatură rusă.

În 1988, mi-am început activitatea didactică în Republica Ingușetia și am parcurs drumul de la învățător  de limba și literatura rusă până la director al unei școli din mediul rural.

Povestiți-ne pe scurt parcursul istoric al ARACIS. Puteți trece în revistă etapele de dezvoltare a ARACIP, a angajaților și evaluatorilor săi, precum și a mediului universitar.

Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior, denumită în continuare ARACIS, a fost înființată în anul 2005 prin Ordonanța de urgență (OUG) nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației pentru evaluarea externă a calitatii educației. OUG 75/2005 a fost aprobată, cu modificări, prin Legea 87/2006. Ulterior, Legea 87/2006 a mai fost modificată prin proceduri legislative succesive care au vizat, în principal, chestiuni organizatorice sau procedurale referitoare la efectele evaluărilor externe pentru furnizorii de învățământ superior, dar care nu au afectat misiunea agenției sau independența acesteia.

Scurt parcus istoric: când și cum a fost instituită Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP) și care este misiunea ei?

La schimbarea regimului politic din 2005, conducerea Ministerului Educației (ministru fiind, atunci, dl. Mircea Miclea), a înființat, prin lege, cele două agenții de evaluare externă – ARACIS pentru învățământul superior și ARACIP pentru învățământul preuniversitar, ca parte a unei politici și legislații generale privind asigurarea și evaluarea calității educației. Conform legii, ARACIP este o instituţie publică de interes naţional, în subordinea Ministerului Educației, cu personalitate juridică, cu buget propriu de venituri şi cheltuieli și finanțată din venituri proprii (tarifele de evaluare plătite de școli și fonduri atrase prin diferite proiecte).

Dna Doris Herrmann, pe parcursul ultimilor patru ani, AQAS, implicit dumneavoastră, ați devenit un nume cunoscut pe piața educațională din R. Moldova. Dvs. când ați aflat pentru prima dată despre R. Moldova?

Vă mulțumesc pentru amabilitate. Desigur, am auzit despre Republica Moldova înainte, însă înainte să mă implic în proiectul TEMPUS „Dezvoltarea asigurării calității în învățămîntul superior din Republica Moldova” (QUAEM) nu știam nimic despre sistemul educațional din R. Moldova. Deci, atunci când a început acest proiect, a fost un proces de învățare pentru toți partenerii implicați.