Asigurarea calității învățământului este imposibilă fără implicarea beneficiarilor acestui proces – studenții. ANACIP împărtășește viziunea Spaţiului European al Învăţământului Superior, în care studenţii sunt văzuți ca parteneri cu drepturi depline ce pot lua decizii în cadrul învăţământului superior și-i încurajează să dea dovadă de implicare și responsabilitate în asigurarea calității procesului educațional.

Povestiți-ne pe scurt parcursul istoric al ARACIS. Puteți trece în revistă etapele de dezvoltare a ARACIP, a angajaților și evaluatorilor săi, precum și a mediului universitar.

Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior, denumită în continuare ARACIS, a fost înființată în anul 2005 prin Ordonanța de urgență (OUG) nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației pentru evaluarea externă a calitatii educației. OUG 75/2005 a fost aprobată, cu modificări, prin Legea 87/2006. Ulterior, Legea 87/2006 a mai fost modificată prin proceduri legislative succesive care au vizat, în principal, chestiuni organizatorice sau procedurale referitoare la efectele evaluărilor externe pentru furnizorii de învățământ superior, dar care nu au afectat misiunea agenției sau independența acesteia.

În perioada 1-12 septembrie 2016, ANACIP organizează sesiuni de informare cu referire la procedurile ce vor fi aplicate în cadrul evaluărilor externe și conținutul rapoartelor de autoevaluare, în baza Metodologiei de evaluare externă a calităţii în vederea autorizării de funcţionare provizorie şi acreditării programelor de studii și a instituțiilor de învățământ profesional tehnic, superior și de formare continuă. Sunt invitați managerii de asigurare a calității din cadrul instituțiilor de învățământ, precum și toți cei ce sunt interesați de acest subiect.

Sesiunile de instruire vor avea loc pe data de 1, 6 și 8 septembrie 2016, la sediul ANACIP – str. A. Russo, 1, etajul 8, oficiul 803, de la orele 16.00. Participarea la sesiunile de instruire se face prin înregistrare prealabilă la nr. de telefon (022) 44 55 17.

Pentru detalii suplimentare apelați (022) 44 55 17.

În vederea organizării evaluărilor din Toamna 2016 informăm că perioada de depunere a cererilor și dosarelor de autoevaluare în vederea autorizării de funcționare provizorie și acreditării programelor de studii și a instituțiilor de învățământ, a fost stabilită pentru perioada: 12.09-26.09.2016.

Aprobarea componenței Comisiilor de evaluare externă va avea loc la ședința Consiliului de Conducere al ANACIP din 29.09.2016.

Procedura de evaluare externă se va desfășura pe parcursul lunilor Octombrie – Noiembrie 2016.

Pe data de 29 și 30 iunie a avut loc formarea angajaților și evaluatorilor ANACIP cu privire la procedurile de evaluare externă, la care au participat, ca moderatori, experții prof. dr. Constantin Șerban Iosifescu, președintele  Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) și prof. dr. Radu Mircea Damian, director, Relații internaționale, proiecte și cooperare, Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS).

Pe data de 10 iunie s-a desfășurat concursul pentru studenți „Bune practici privind implementarea standardelor", organizat de către Institutul Național de Standardizare (INS), în colaborare cu Agenția Națională de Asigurare a Calității în Învățămîntul Profesional (ANACIP). Organizarea acestui concurs a avut drept scop stimularea gradului de conștientizare a importanței standardelor în promovarea dezvoltării economice sigure și durabile, inclusiv educarea și încurajarea elevilor și studenților către studierea și implicarea în activitatea de standardizare.